Friday, September 14, 2007

Ramadhan, Dialysis & Aku.

Salam, hye Alhamdullilah hari(smlm) kta dah masuk 1 Ramadhan. Aku bersyukur sangat aku menemui Ramadhan lagi tahun. Nie Ramadhan yang ke 6 tahun sejak aku sakit buah pinggang. Aku harap Ramadhan kali nie membawa kelainan dalam hidup aku.

Hari nie (smlm) aku ingat nak puasa tapi my mum tak kejut kan aku sahur. Pagi ini (smlm) aku kene gie dialysis. Kene datang awal seawal 6:30pg dah aku kene berada kat Haemodialysis Center. So, kira nya awal Ramadhan nie aku tak berpuasa ler. Aku bangun pukul 5:30pg, terus je bangun mandi siap2 terus solat Subuh. Ngam2 pukul 6:00pg aku dah gerak ke Al-Ridzuan Haemodialysis Center di Ipoh. Lebih kurang (kalau jalan x jam ler) 30-45minit dari umah aku.

Aku sampai kat sana tepat jam 7:00pg. Perghh..ramai gak yang datang awal. Aku mula dialysis pukul 6:40pg. 4 jam oooo kene diaysis. Aku x puasa hari nie. Seperti yang aku kata tempoh hari, hari aku kene amik darah (blood test), banyak juga yang diorang amik. Harap harap HB aku elok ler, kalau tak masuk wad ler aku. Tak sanggup dah masuk wad. Fiza? Nurse Fiza ada hari nie, alahai lemah lembut betul dier..tapi skali marah gempa bumi ooo..(aku raser ler). Tiba2 plak rindu plak pada Staff Nurse Kak Aya. Kak Aya dah ditukar handle Haemodilaysis di Batu Gajah(my hometown), tempat aku dialysis dulu sebelum tukar ke Al-Ridzuan.

Badan aku rasa laen cam plak, aku suruh Nurse Fiza off aku. Rasa nak kejang jer. Kejang plak tue kat dada. Rasa pening pun ada. Hari aku dialysis tak abis pun 4 jam, stakat 3 jam 20 minit jer. Dah aka tak larat, nasib baik tak puasa kalau tak tentu aku flat punya.Arggghh..pening pulak..Drive balik.

Sampai umah terus masuk bilik rehat jap. Online Myspace balas komen Ieta n As dn ramai lagi ler.Dah melalut plak aku..Ringkas nye hari nie aku tak puasa, TAPI esok pasti aku puasa, n hari jugak dh mula ada kelas dah> Lepas berbuka aku terus gerak ke kelas. Balik relax2 jer...

Ermm..hope tomorow is better than yesterday!

P/S: Missing sumone la...huhuhuhuhu

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Aone Tube - Broadcast Your Viral - News and Updates Headline Animator

Aone Tube - Broadcast Your Viral - News and Updates

Support My Kidney By Download My Business Card