Tuesday, September 25, 2007

Geram, Marah Yang Teramat Sangat

Salam, agak busy akhir akhir nie. Virus yang menyerang PC Wan Nong dah settle, Kak Aya pun berpuashati, dapat ler aku bayar. Cua masalah nye printer jer. Tengok ar hari Rabu nie aku datang lagi ke Wan Nong.

Title kat atas tue bukan ada kaitan ngan Wan Nong Haemodialysis Center ke, Kak Aya ke nie pasal pembunuhan adik Nurin. Hari ini genap 3 hari arwah adik Nurin disemadikan. Dalam tempoh itu pembunuh maha zalim yang memperkosa dan menamatkan riayat hidup gadis manis masih bebas. Huh! Binatang sungguh! Tempoh itu juga seluruh rakyat berdoa dan mengadakan solat hajat agar si laknat itu segera ditangkap. Kalau aku dapat, perghhh! Hanya tuhan yang tahu apa yang aku nak buat. Aku rock2 jugak tapi bab2 dera2, rogol ke, bunuh ke, aku panas hati jer dengar nye. Dah tue budak kecik lagi, apa lah salah dier.Aku kalau bab2 budak kecik ngan pompuan nie aku lemah sikit. Masih ada sentimental dalam diri woo..ish!ish!!


Apa pun, aku percaya si laknat itu, akan ditangkap tidak lama lagi. Aku baca paper hari nie, Polis berjanji akan menagkap si laknat dah selesai kan kes ini seberapa segera. Ermmm...walaupun, banyak kes2 seperti ini sukar dapat diselesaikan. Aku Harap sangat, bukan aku sorang jer seluruh rakyat Malaysia dalam @ luar kes Nurin dapat diselesaikan. Gua yakin pada kecekapan Polis DiRaja Malaysia.(wlpn aku sidikit temper ngan polis nie)

Dapat aje si laknat nie bicara cepat, kasi sebat, rantai, gantung pembunuh tue jangan kasi peluang.Aku tahu negara kita ada undang2, kene ikut prosedur itu ini, tapi bagi kes ini kene cepat di selesaikan. Sekaang nie pun ada pulak ura2 nak dakwa family mangsa. Dengan alasan cuai. Apa kejadahnya. Yang cakap nie boleh kata la x terjadi kat diorang@family diorang. Kalau jadi kat diorang baru dier tahu. Aku bukan apa, masa2 nie ler baru diorang nak bangkitkan isu.Tak da otak ke?!!

Boleh kata, "Undang-undang tetap undang dan kita kena ambil tindakan kerana Rukun Negara kita adalah untuk menegakkan undang2"..Apadahell!!!!! OOO!! Ini baru undang2 la yea..abis tue kes2 yang laen bukan tak ada undang2 ke..tutup sebelah mata jer ek..Come lah..stop the nonsense!! Ish!! Malas aku dah..


Apa yang aku tahu aku tak setuju kalau family arwah adik Nurin didakwa. "Cuai" sangat relatif ler berilah definisi yang tepat sikit jangan nanti ada jer "cuai" dakwa jer..Cam nie mereka pun boleh kene ler jugak heehehehe..pikir sendiri ler korang pun ada anak + cucu.. Satu lagi media nie uish!! Pun satu cam orang yang tulis berita ini tak da family jer..ada jer cari salah orang. Gua tahu korang cari berita jaga ler sikit sensitiviti masyarakat kita..jgn ingat nak untung jer.

Dah aku maleh nak merepek dah, aku harap si laknat tue ditangkap secepat mungkin. Amin!

Al-Fatihah buat arawah Adik Nurin..rest in peace sayang! Amin!


P/S: Sendiri mau ingat ler oi!!

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Aone Tube - Broadcast Your Viral - News and Updates Headline Animator

Aone Tube - Broadcast Your Viral - News and Updates

Support My Kidney By Download My Business Card